Spotlight București și de ce avem nevoie de astfel de evenimente

Luminile s-au stins, muzica s-a oprit, oamenii, fericiți și parcă tot împreună, se retrag agale spre casele lor, iar întunericul se lasă încet în urma lor. E din ce în ce mai liniște și prima mașină își face apariția pe Calea Victoriei, în dreptul Cercului Militar …  Gata weekend-ul, gata și Spotlight.

Am fost și eu, ce-i drept nu la deschiderea evenimentului, despre care am auzit că a fost destul de spectaculoasă, ci în cea de-a doua seară și sincer, chiar mi-a plăcut. Vineri, seara după muncă, pe la 8 juma', hop și eu, o prietenă și o umbrelă (am avut noroc, vremea a ținut cu noi, iar în mulțime parcă și gradele din termometru erau mai prietenoase) ... lume multă și voie bună din belșug ... Nu cunoșteam poveștile și nici artiștii din spatele instalațiilor și proiecțiilor, îmi aruncasem, în fugă, ochii pe o hartă, înainte să plec de acasă, să văd unde pe Victoriei trebuia s-ajung ... așa că, asemănător exploratorului cu care am intrat prima dată în contact, m-am pus pe explorat. Am admirat, m-am bucurat, am descoperit și mi-am imaginat ... copilul meu interior a fost și el la fel de fericit ca prichindeii ce alergau, se jucau și râdeau în jurul nostru, al tuturor.
Ce mai, a fost un eveniment reușit, plin de culoare, sunet, instalații interactive și povești frumoase! Fotografii găsiți, la un click distanță pe pagina de Facebook a blogului sau pe #spotlight 
Și, cum gusturile nu se discută, logic, am și eu preferințele mele:
DRAWN IN LIGHT
Autor: Ralf Westerhof (NL)
Video mapping Cercul Militar sau Odă Bucuriei
Autor: Mindscape Studio (RO)
Avem nevoie de astfel de evenimente culturale, indiferent de modalitatea de exprimare sau de temele alese, și nu neapărat pentru a umple timpul liber a celor ca mine cărora le place să-l petreacă oriunde dar nu în casă, la televizor sau calculator, ci pentru că:
1. Atât timp cât mass-media promoveză emisiuni de o incultură crasă, muzică de proastă calitate, persoane îndoielnice din foarte multe puncte de vedere, limbaj semi-analfabet, violență și vulgaritate avem nevoie să contracarăm cu ceva, iar aceste evenimente aparent gratis pot fi o soluție, și doar pentru că ne arată o lume altfel: mai bună, mai creativă, mai împreună, mai misterioasă, mai frumoasă.

2. Măcar, din când în când, orașul trebuie să fie redat oamenilor și nu mașinilor, să ne atragă în plimbare, relaxare și voie bună, să se lase cunoscut de la nivelul ochiului în ritmul pasului, să-și dezvăluie istoria, arhitectura, comunitatea și comportamentul acesteia. Avem nevoie și de o altă conștientizare a faptului că orașul este al pietonului, una pașnică, nu doar de aceea în care orașul este luat și închis cu forța la diferite manifestații de stradă mai mult sau mai puțin pline de frustări și ură. Și uite cum arată stada-n sarbătoare:
Foto: Octav Dragan
3. M-am plimbat aproape două ore dintr-o parte în alta a traseului, și am auzit vorbindu-se atâtea limbi străine în jurul meu că am crezut că sunt în nșpe orașe din tot atâtea țări, în același timp. Evenimente de genul acesta aduc cu sine foarte mulți turiști, fie din alte orașe din țară, fie din străinătate, ceea ce nu poate decât să ne bucure și pe noi și mai ales pe patronii de hoteluri, pensiuni, resturante, etc.
4. Copiii noștri trebuie să scoată, din când în când, ochii din televizor și calculator, trebuie să vadă și să interacționeze și altfel decât virtual. Și am văzut atât de mulți copii fericiți, în seara aceea, copii care experimentau lucruri noi, care erau curioși de tot ce se-ntâmpla în jurul lor, de cum funcționau, din ce erau făcute, ce făceau, sau ce reprezentau instalațiile resprective ... Și chiar dacă pe tine, ca părinte, întrebările lor te-aduc la exasperare și te pun în dificultate ... lasă-i să fie curioși ... dacă tu nu știi să le răspunzi, o să afle ei singuri mai târziu, pentru că imaginea le rămâne în creier și o vor folosi când vor avea nevoie de ea. Crezi că copilul tău poate face așa ceva stând la televizor?
Puștii la platane pun lumină și bit pe Novetel, privește filmulețul:

5. Dacă ești pasionat/ă de selfie ai variante mult mai reușite și spectaculoase decât în baie pe budă sau în poziții neconclude cu teracota din casa bunicii. Uite un exemplu mai jos:


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Mesaj pentru heitări … se accepta doar înjuraturile stilate, voalate sau măcar cenzurate …

Cele mai citite articole

Despre mine

Fotografia mea
Pe principiu' şi părerea mea e importantă chiar de e neavizată ... acest blog este un pamflet aşa că trataţi-l ca atare ... Îmi voi da cu părerea despre orice şi oricine … despre mine, noi şi ei … dar în special despre politicieni … mai în gluma, mai în serios … voi comenta: faze, ştiri şi zvonuri de pe frecvenţa preferată “radioşanţ” … şi după cum era de aşteptat nici nu voi verifica veridicitatea informaţiei …(pentru tine, grammar nazi ... da, ştiu, corect se spune dă-ţi cu părerea)
Un produs Blogger.